Psychologiczna-Pedagogiczna Niepubliczna Poradnia

Przygotowaliśmy ofertę, która przybliży, w jakich sytuacjach można się do nas zwrócić:

  • Psycholog
  • Pedagog
  • Oligofrenopedagog, surdopedagog
  • Logopeda
ZOBACZ NASZĄ OFERTĘ

Nasza Poradnia - Kadra

Julia Knapik - psycholog, fizjoterapeuta, terapeuta terapii behawioralnej.

Główne szkolenia zawodowe: 
neuropsychologia kliniczna dziecka, wsparcie dla uczniów z zaburzeniami zachowania i emocji, rola artoterapii w procesie leczenia i rehabilitacji niepełnosprawnych pacjentów.

Zainteresowania naukowe:
edukacja ekologiczna i psychologiczna, zagadnienia związane z rozwijaniem umiejętności, zainteresowań  i społecznych (komunikacja interpersonalna, wrażliwość, wsparcie, relacje
w rodzinie), niepełnosprawność pochodzenia neurologicznego, a także model relacji człowiek-środowisko naturalne.

Inspirację czerpie z filozofii głębokiej ekologii, ekopsychologii oraz z obserwacji i bliskiego kontaktu ze światem natury. W życiu prywatnym mama Emilki i Małgosi.

Jolanta Bartodziej - logopeda, oligofrenopedagog

Absolwentka studiów logopedycznych na Uniwersytecie Śląskim oraz Edukacji Zdrowotnej z Rehabilitacją w Wyższej szkole Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie. Oligofrenopedagog.

Kwalifikacje dodatkowe: kurs Terapii Behawioralnej I i II stopnia, szkolenie I i II stopnia z zakresu Diagnozy i Terapii Zaburzeń Sensorycznych Metodą Carla Delacato, I moduł Terapii Czaszkowo-Krzyżowej (Craniosacral Therapy) oraz I moduł Terapii Sensomotorycznej i Korekty Dysfunkcji Ustno-Twarzowych.

W mojej pracy logopedy koncentruję się głównie na tym, by pomagać dzieciom w przezwyciężeniu barier w komunikowaniu się. Dbam o kształtowanie się prawidłowej wymowy, pracuję nad usuwaniem jej wad oraz nad nauczaniem mowy w wypadku jej braku - ze względu na różnorodne dysharmonie rozwojowe. Specjalizuję się również w terapii mowy dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną. W swojej pracy, dostrzegam potrzeby indywidualne każdego dziecka i staram się je rozwijać, dlatego zawsze ustalam indywidualny program terapii logopedycznej. W stosunku do małego pacjenta, zwłaszcza do dziecka nieharmonijnie rozwijającego się, preferuję podejście holistyczne, bazując na metodach dostosowanych do potrzeb dziecka, również na neurosensomotorycznych metodach rozwojowych w przypadku osób z problemami sensomotorycznymi i dysfunkcjami ustno twarzowymi. Staram się aby, zajęcia logopedyczne odbywające się najczęściej w formie zabawowej, nie były dla dziecka męczącą i żmudną pracą, ale nauką połączoną z wesołą zabawą.

Prywatnie, z zamiłowania do podróży - Certyfikowany Piilot Wycieczek.


Dorota Frej-Kuciapa - logopeda, surdopedagog, nauczyciel języka migowego

„Mowa otwiera przed dzieckiem drzwi, które wcześniej były dla niego zamknięte."
J. Piaget

Prawidłowe kształtowanie się i rozwój mowy dziecka jest podstawą w kształtowaniu i rozwoju jego osobowości. Dzięki rozumieniu poznaje otaczający je świat, a dzięki umiejętności mówienia potrafi wyrazić swoje spostrzeżenia, pragnienia, uczucia oraz przeżycia.

Jeżeli wieloetapowy proces, jakim jest rozwój mowy, jest wstrzymany, opóźniony lub też nieharmonijny – dziecko traci możliwość pełnego poznawania świata i wyrażania siebie.

Jako logopeda wiem, że najważniejsza w tym momencie jest trafna diagnoza, a zaraz po niej terapia – systematyczna i konsekwentna. Wcześnie podjęta stwarza szanse na powodzenie w nauce mówienia. Wspólna praca logopedy, rodziców i dziecka to ogromne wyzwanie, ale też satysfakcja i radość z pierwszych prób wypowiadania sylab, wyrazów, zdań...

Moim priorytetem jest stymulowanie rozwoju mowy, jego aspektu werbalnego i niewerbalnego, dla którego podstawą jest rozumienie. Co jest moim celem?- przygotowanie dziecka do komunikowania się, a więc otwierania wcześniej zamkniętych drzwi.


Beata Ślązok - surdopedagog i tyflopedagog

Z wykształcenia jestem pedagogiem specjalnym  z zakresu surdopedagogiki i tyflopedagogiki. Na co dzień pracuję głównie z dziećmi z autyzmem, a jako nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej z osobami z niepełnosprawnością sprzężoną, niesłyszącymi  oraz z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyłam III stopniowy kurs Stosowanej Analizy Zachowania i obecnie jestem w trakcie szkoleń na licencję terapeuty behawioralnego.  

Interesuję się psychologią i terapią behawioralną, a moją pasją jest praca z osobami z autyzmem.
Prywatnie jestem mamą Szymka i Mateuszka. W wolnych chwilach uwielbiam chodzić po górach, czytać i gotować. 

Magdalena Szynczewska- logopeda, pedagog, terapeuta

Absolwentka studiów licencjackich w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, specjalność: pedagogika społeczna i terapia pedagogiczna. Tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Łódzkim, specjalność: pedagogika społeczna w zakresie pracy opiekuńczej i socjalno- wychowawczej. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie logopedii w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Uczestniczka szkoleń organizowanych przez Centrum Metody Krakowskiej.

Obecnie pracuje jako logopeda w przedszkolach, szkole podstawowej oraz poradni psychologiczno- pedagogicznej. Prowadzi również warsztaty terapii zajęciowej w szkole policealnej.

Lubi czytać książki i jeździć na snowboardzie. 

Agnieszka Sepioło - muzykoterapeuta

MT–BC – certyfikowany muzykoterapeuta, absolwentka studiów licencjackich Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej; specjalność: muzykoterapia. 

Posiada doświadczenie w pracy z różnymi grupami pacjentów i stale podnosi swoje kwalifikacje poprzez udział w różnych kursach i warsztatach muzyko-terapeutycznych. Uczestniczyła w konferencjach i warsztatach ogólnopolskich i międzynarodowych, takich jak AMTA 2014 Conference, "Pursue Your Passion for Music Therapy" w Louisville - Stany Zjednoczone; World Congress of Music Therapy 2014: Cultural Diversity in Music Therapy Practice, Research and Education w Krems – Austria czy "Beautiful techniques of art for smiles of children”- Koukli, Grecja.

Zakres specjalizacji: 
Głównym obszarem działania jest muzykoterapia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, głębokim i znacznym, niepełnosprawnością sprzężoną, zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami zachowania. W swojej praktyce wykorzystuje podejście eklektyczne jednak najbliższe jest jej podejście muzykoterapii kreatywnej Nordoff & Robbins, zakorzenionej w psychologii humanistycznej. Uwielbia patrzeć w gwiazdy, dalekie podróże i białą kawę : )

Sonia Jarzombek - Ziemiańska socjolog i oligofrenopedagog

Doktorantka na Uniwersytecie Śląskim. Studentka „Psychologii” w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Certyfikowany Terapeuta Czaszkowo – Krzyżowy. Od lat zajmuje się autyzmem i neurodietetyką oraz jej związkiem z zaburzeniami rozwojowymi i zdrowiem. Ukończyła liczne kursy, m.in.: I i II stopnia terapii behawioralnej, I i II stopień alternatywnych sposobów komunikacji (AAC), metod dr S. Masgutovej, I i II stopień Kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona, III – stopniowy kurs akupresury, Art – Kinesiology i inne. Zawodowo związana z Ośrodkiem Rehabilitacyjno – Edukacyjno –Wychowawczym 
w Bytomiu oraz właściciel Centrum Terapeutyczno – Szkoleniowego „NeuroZdrowie” w Bytomiu.

Joanna Rau - dziecięca fizjoterapeuta neurorozwojowy
Mgr fijzoterpii, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Terapeuta neurorozwojowy, certyfikowany terapeuta koncepcji NDT-Bobath, PNF, Terapii Mięśniowo-Powięziowej oraz Kinesiology Taping. Od 2008 r. zajmuje się diagnozowaniem oraz terapią indywidualną niemowląt i dzieci. Doświadczenie zawodowe zdobyła podczas pięcioletniej pracy z prof. Małgorzatą Matyja.
Pierwsze trzy lata życia dziecka to poznawanie, uczenie się, nabywanie nowych umiejętności psychoruchowych dlatego tak ważne jest wspomaganie tego rozwoju zwłaszcza gdy dochodzi do jego zaburzeń. Dalszy rozwój to w głównej mierze tworzenie nowej jakości, doskonalenie i coraz większa precyzja ruchów. Rola fizjoterapeuty i rodziców polega na zachęcaniu malucha do aktywności, wspieraniu i podsuwaniu nowych możliwości.

Aleksandra Gruszka - psycholog

Swoją wiedzę zdobyłam w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (specjalizacja: psychologia kliniczna).

Jestem absolwentką Szkoły Terapii Poznawczo- Behawioralnej zaburzeń u dzieci
i młodzieży. Ukończyłam kurs Racjonalnej Terapii Zachowań, co pozwala mi na prowadzenie terapii z osobami, które nie radzą sobie z trudnymi problemami osobistymi i rodzinnymi jak: uzależnienia, depresja, stany lękowe, natręctwa, problemy małżeńskie i seksualne, poważna choroba czy utrata bliskiej osoby. Stale rozwijam swoje kompetencje uczestnicząc w konferencjach naukowych, warsztatach i szkoleniach.Obecnie pracuję jako psycholog w Jednostce Wojskowej oraz w szkole. W swojej praktyce pomagam pacjentom, którzy odczuwają cierpienie spowodowane poczuciem pustki, sensu życia, trudnościami w relacjach z partnerem, rodziną. Udzielam wsparcia dla rodziców w formie konsultacji, prowadzę terapię dla dzieci od lat 5 do 18, także dla osόb dorosłych z zaburzeniami lękowymi i zaburzeniami nastroju oraz osobowości. W swojej pracy skupiam się rόwnież na rozwijaniu mocnych stron dziecka, często bowiem zdarza się, że dzieci, ktόre czują się w czymś dobre i kompetentne mają większą motywacje i siłę do rozwijania się rόwnież w tym, co sprawia im trudności. Jako terapeuta jestem bardzo emaptyczna, współczująca i zawsze gotowa do pracy, a zarazem mobilizująca moich pacjentów do pracy nad sobą. Cieszę się z każdego sukcesu moich pacjentów w pokonywaniu problemów i w walce o poprawę komfortu życia. Moi pacjenci mogą liczyć na akceptację, zrozumienie i dyskrecję. Poradnictwo dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Prywatnie- mama, miłośniczka koni i jazdy konnej.